روش کاشت مو FIT

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

آرشیو

 

نمونه کاشت مو FIT

روش کاشت مو FIT

موهای سر یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مهم داشتن ظاهری جوان و شاداب است . تاثیر عمیق دیگر آن بر وضعیت روحی و اعتماد به‌نفس افراد است . تنها راه قطعی بازیابی موهای از دست رفته و به همراه آن جوانی و اعتماد به‌نفس , عمل کاشت مو است . عمل کاشت مو به روش FIT یکی از مرسوم‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های عمل کاشت مو است که در این نوشته‌ی علمی قصد داریم به معرفی آن بپردازیم .

 

وقتی که پیوند مو به روش FIT ابداع شد , چندان مورد استقبال قرار نگرفت . چرا که که این روش به مهارت بیشتر و همچنین ابزار تخصصی‌تری نسبت به روش FUT احتیاج داشت . هنوز نیز بخش اعظمی از کلینیک‌های پیوند مو روش FUT را تحت عنوان روش بهتر معرفی می نمایند . در‌صورتی‌که که چنین مقایسه‌ای غلط و بی‌اساس است

عمل کاشت مو و روش‌های آن

پیش از این که به سراغ کاشت مو به روش FIT برویم , ضروری است کمی درباره ی عمل کاشت مو بیشتر بدانید . کاشت به روش مدرن از اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی آغاز شد البته قدمت کلی آن‌ها به دهه‌ی ۲۰ میلادی باز میشود . اساس و پایه تمام روش‌های امروزی کاشت مو یکسان بوده و مشتمل بر انتقال واحد‌های فولیکولی ( گرافت ) از ناحیه‌ی بانک مو به ناحیه‌ی پذیرنده است .

فرهنگ واژگان کاشت مو

واژگان اختصاصی که در مقالات متعدد کاشت مو استفاده میشوند ; ممکن است کمی شمارا سرگردان نمایند . لذا بخش اعظم این واژگان را به اختصار در ادامه توضیح داده‌ایم .

واحد‌های فولیکولی مجموعه‌ای از ساختارهای گوناگون در لایه‌ی میانی پوست میباشند . وظیفه‌ی حیاتی واحدهای فولیکولی , ساخت مو است . هر یک از این واحدها شامل ۱ تا ۶ عدد مو بوده و بر پایه ی جای آن در بدن , موهای متفاوتی می‌سازد . مثلاً موهای صورت و سر با هم متفاوت می‌باشند .

گرافت به واحدهای فولیکولی گفته می‌شود که از بانک مو برداشت , زیر میکروسکوپ آماده‌سازی شده و در نهایت به ناحیه‌ی پذیرنده انتقال می یابند

بانک مو یا ناحیه‌ی دهنده به بخشی از بدن گفته می شود که گرافت‌ها را از آن‌جا بر‌داشت میکنند . به دلیل این‌که فولیکول‌های مو در منطقه‌ی پشت سر نسبت به ریزش مقاوم میباشند و ضخامت بیشتری دارند , معمولاً از این ناحیه تحت عنوان بانک مو استفاده میشود

 

ناحیه‌ی پذیرنده یا گیرنده قسمتی از پوست سر ( یا صورت ) است که دچار ریزش , طاسی یا کم‌پشتی شده‌است . گرافت‌های برداشت شده در تمامی روش‌های عمل کاشت مو به صورت دانه دانه , با استفاده‌ از ابزار بسیار کوچک در ناحیه‌ی پذیرنده کاشته میشوند .

تراکم به تعداد موها در مساحت مشخصی از سر گفته می شود . معمولاً وقتی طاسی مشخص میشود که بیش از ۵۰ درصد موهای ناحیه‌ای بریزند . هدف حیاتی کاشت مو نیز جبران حداقل ۵۰ درصد از تراکم طبیعی است .

خط رویش مرز بین موهای سر و پیشانی خالی از مو است . خط رویش برای هرکس منحصربه‌فرد است و بایستی با دقت به عوامل متعدد , به شکلی هنرمندانه کاشته شود . موهای خط رویش ظریف‌تر اند , خواب مشخصی داشته و بایستی نظم خاصی داشته باشند تا عمل کاشت مو طبیعی به نظر برسد .

روش‌های کاشت مو

پیشرفت کاشت مو , چه از نظر تکنیکی و چه از نظر ابزاری , در دو دهه‌ی اخیر بسیار چشمگیر بوده است . روش‌های عمل کاشت مو متنوع‌تر و پربازده‌تر از همیشه شده‌اند و این خبر بسیار خوبی است . عمل کاشت مو به روش FIT یکی‌از مدرن‌ترین روش‌ها و پایه‌ای برای جدیدترین روش کاشت مو است . روش‌هایی نظیر کاشت مو رباتیک , Micro FIT , SUT و BHT همه بر اساس این روش انجام میگردند .

 

در مجموع روش‌های کاشت مو را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد :

 

روش جراحی : روش FUT یا کاشت نواری

روش غیرجراحی : روش FIT و بقیه روش‌های مشتق شده از آن

مراحل عمل کاشت مو به روش FIT

درحال حاضر که با مقدمات کاشت مو و روش‌های آن آشنا شدید , بیایید فرایند کاشت مو به روش FIT را با نیز بررسی کنیم .

۱ . ایجاد برش به کمک پانچ

در مرحله‌ی اولیه , به کمک تیغ جراحی استانداردی که پانچ نام دارد , سوراخ‌های فراوان کوچکی در بانک مو ایجاد میشود . در این سطح مهارت پزشک اهمیت زیادی دارد . عمق و زاویه‌ی وارد کردن پانچ تعیین کننده‌ی سلامت گرافت‌های برداشت شده‌است . در‌صورتی‌که عمق شکاف کم باشد , فولیکول ناقص برداشت می‌شود . چنانچه زاویه غیرمناسب باشد , زخم می‌بیند و در شرایطی که جراح بیشتراز اندازه پانچ را فرو ببرد , احتمال دارد فولیکول‌ را به نواحی عمیق‌تر پوست بفرستد . در شرایطی که این اتفاق بیفتد , احتمال ایجاد کیست وجود دارد . اما فولیکول‌های دفن شده , به راحتی خارج می‌شوند ; ولی این کار موجب اتلاف وقت می گردد .

 

۲ . برداشت گرافت

بعد از ایجاد شکاف , جراح به کمک یک انبرک بسیار کوچک , واحد‌های فولیکولی را از پوست خارج می کند . در مجموع یکی از معایب عمل کاشت مو به روش FIT همین فرآیند کند و زمان‌بر است . در هر جلسه‌ی ۵ تا ۶ ساعته‌ , با روش FIT , چیزی حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت برداشت و کاشته میشوند . روش‌هایی نظیر SUT با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته , باعث صرفه‌جویی در زمان و افزایش سرعت کاشت مو می‌شوند .

 

۳ . آماده‌سازی گرافت‌ها

گرافت‌های برداشت شده به صورت موقت داخل محلول‌های نگه‌داری مخصوصی قرار داده می گردند . درین بین تیم درمانی با استفاده از میکروسکوپ , گرافت‌ها را برای کاشت فراهم میکنند . سرعت عمل و مهارت کادر درمانی در این مرحله بسیار حائز اهمیت است . در کلیه روش‌های کاشت مو , آماده‌سازی گرافت‌ها به صورت دستی و با به کارگیری از ابزارهای بسیار کوچک شکل می گیرد .

۴ . مشخص کردن خط رویش جدید

یکی‌از مهم ترین و اساسی‌ترین عوامل موثر بر موفقیت عمل کاشت مو , هنر جراح در مشخص کردن خط رویش جدید است . خط رویش می بایست به دقت مهندسی و طراحی شود ; وگرنه به شکلی غیر طبیعی درآمده و اصطلاحاً عروسکی می گردد . یکی از مزیت‌های کاشت مو به روش FIT قدرت بالای آن در طراحی خط رویش است . همچنین می بایست بدانید که طراحی و اجرای طبیعی‌ترین خط رویش در انحصار کلینیک کاشت مو آریامنجای دارد .

 

۵ . کاشت گرافت‌ها

برای کاشت گرافت‌ها جراح ابتدا با استفاده از یک پانچ استاندارد ( SP90 ) سوراخ‌های کوچکی در ناحیهٔ مشخص و معلوم شده ایجاد میکند . بعد از آن مجدد به کمک انبرک , گرافت‌ها را داخل این سوراخ‌ها قرار میدهد . در این مرحله نیز عمق سوراخ‌ها و همینطور توجه به خواب مو و وضعیت خط رویش اهمیت زیادی دارد که معطوف به مهارت جراح است .

مزایای کاشت مو به روش FIT

روش FIT به قدری کم‌تهاجمی است که به روش بدون جراحی یا غیرجراحی مشهور است . عمل کاشت مو به روش FIT فارغ از درد و خون‌ریزی انجام میگردد .

این روش نیازی به بخیه و بی‌هوشی ندارد .

درد و ناراحتی پس از عمل نیست یا بسیار کم است .

چه در بانک مو و چه در ناحیه‌ی پذیرنده , هیچ جای زخم و اسکاری بر جای نمی‌ماند .

خط رویش بسیار طبیعی به نظر رسیده و هنرمندانه پیاده‌سازی می شود .

در روش FIT , سوراخ‌های کوچک در بانک مو ظرف حداکثر ۷ روز و در ناحیه‌ی گیرنده بین ۱۰ تا ۱۴ روز تسکین می یابد .

همینطور بهبودی یا ریکاوری به مراتب از روش FUTکوتاه‌تر‌ است .

برخلاف روش FUT , بعداز کاشت محدودیتی در تحرک و ورزش نخواهید داشت .

می‌توان از این روش برای برداشت مو از بدن یا صورت بهره مند شد .

هزینه‌ی پیوند مو به روش FIT

قیمت کاشت مو به روش FIT در این کلینیک , حدوداً ۵ تا ۷ میلیون تومان است .

 

آیا FIT بهترین روش کاشت مو است؟

روش FIT قطعاً یکی‌از بهترین‌ها است ; اما به طور کلی نمی توان از یک روش تحت عنوان بهترین یاد کرد . تمام روش‌های عمل کاشت مو مزیت‌ها و عیوبی دارند . بهترین روش عمل کاشت مو بسته به شرایط شما و به کمک همفکری جراح با شما تعیین میگردد . با توجه به کم تهاجمی بودن , عارضه ها و دشواری‌های کمتر , معمولاً روش FIT یا انواع بهینه‌سازی شده‌ی آن ( مخصوصا Micro FIT ) برای طیف زیادی از متقاضیان مناسب‌تر است .

 

 

کاندیدای مناسب پیوند مو به روش FIT

این‌که آیا شما کاندیدای قابل قبولی برای پیوند مو به روش FIT میباشید یا خیر به چندین عامل مربوط است :

 

سن مناسب پیوند مو

کاشت مو برای سنین ۲۰ تا ۶۵ سال بلامانع است ; معمولاً بهترین کاندیدای عمل کاشت مو افراد بالای ۳۰ سال می‌باشند . الگوی ریزش مو در این اشخاص قابل پیش‌بینی بوده که فاکتور مهمی در موفقیت کاشت مو است .

 

نوع و میزان طاسی

در صورتی‌که استدلال طاسی و ریزش مو شما موارد زیر است , کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش FIT می باشید :

 

آلوپسی آندروژنی یا طاسی با الگوی مردانه

طاسی ناشی از سوختگی , جراحی و شیمی‌درمانی

طاسی‌های ناشی از بیماری و التهابات پوستی ( بعداز درمان بیماری )

افرادی که از طاسی پراکنده با الگوی نامشخص ( DUPA ) یا طاسی‌های با حاشیه‌ی نامشخص رنج میبرند و همچنین اشخاصی که بانک مو ضعیفی دارند , کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستند .

 

سلامت عمومی

کاشت مو به روش FIT با تمام کم‌تهاجمی بودنش , همچنان یک عمل جراحی به حساب می آید . لذا سلامت عمومی بیمار اهمیت زیادی دارد . کسانی که به بیماری‌های زیر دچار می‌باشند , ممکن است کاندیدای قابل قبولی برای کاشت مو نباشند :

 

دیابت

داشتن زخم‌های التهابی

آلرژی به مواد بی‌حسی موضعی

فشارخون کنترل نشده

بیماری‌های عفونی نظیر هپاتیت

 

 

حالت مو

عمل کاشت مو به روش FIT برای انواع حالات مو امکان دارد . ولی نتایج کاشت ارتباط مستقیمی با حالت مو دارد . به صورت کلی هرچه مو ضخیم‌تر یا فرتر باشد , پوشش بیشتری حاصل می شود .

 

بعد از کاشت به روش FIT

بلافاصله بعد عمل کاشت مو به روش FIT , خط رویش تازه قابل مشاهده است . به دلیل وجود تعداد زیادی شکاف بسیار کوچک , ظاهر پوست قدری ناخوشایند خواهد بود . خون لخته شده بر روی سوراخ‌ها اهمیت زیادی در کاشت مو دارند و مانند سیمان , فولیکول‌ها‌ را در جای خود محکم می نمایند . معمولاً جای زخم‌ها در عرض چند روز بهبود و چندین هفته بعد کاملاً ناپدید میشوند . تثبیت شدن فولیکول‌ها ۵ تا ۷ روز زمان میبرد .

عمل کاشت مو به روش FIT بسیار کم‌تهاجمی است ; البته بازهم احتمال باد کردن سر و صورت و کمی قرمزی وجود دارد . معمولاً بعداز عمل احساس درد نخواهید داشت . چنانچه هم دردی باشد , بسیار کم است و با مسکن‌های سبک معالجه می شود . این عوارض نیز چند روزه خوب می گردند . به طور کلی عوارض کم از مزیت‌های عمل کاشت مو به روش FIT است . مثلاً در روش FUT احتمال دارد پوست بانک مو تا چند ماه بی‌حس بشود .

 

رفتن به محل کار در روز پس از کاشت مو بلامانع است . به هر حال پیشنهاد می گردد که چندین روز یا ترجیحاً یک هفته‌ای استراحت فرمایید تا گرافت‌ها تثبیت شده و عوارض ناخوشایند نیز کامل بهبود یابند . معمولاً محدودیتی در مورد فعالیت‌های فیزیکی وجود ندارد البته بهتر است با صلاح دید‌ پزشک و از هفته‌ی دوم باشگاه رفتن را از سر بگیرید .

نتایج کوتاه مدت

دو هفته بعد از عمل کاشت مو به روش FIT موهای کاشته شده می‌ریزند . ولی جای نگرانی نیست . زمانی فولیکول در جای جدید قرار می گیرد به صورت موقت ساخت مو را متوقف می‌نماید تا موی قدیمی کنده شده و راه برای ساخت موی جدید باز شود

موهای ما حدوداً ماهی ۱ سانتی‌متر رشد می‌کنند. بعد از ۴-۵ ماه، رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی قابل مشاهده است و می‌توانید خط رویش را به خوبی ببینید. تا ماه دوازدهم، رشد ۸۵ درصدی حاصل می‌شود. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که چند ماه اول از کلاه یا کرم ضد آفتاب برای پوشاندن سر خود استفاده کنید. حتماً این توصیه‌ها را جدی بگیرید.

 

نتایج بلند مدت

بعد از کاشت مو به روش FIT و رشد کامل موها، می‌توانید با آن‌ها مانند موهایی طبیعی و خدادادی رفتار کنید. آن‌ها را شانه بزنید، سشوار بکشید، رنگ کنید یا حتی با ژل حالت دهید. این که از چه زمانی مجاز به انجام این کارها هستید را باید پزشک با بررسی‌های بعد از عمل مشخص کند. کاشت مو درمان دائمی و قطعی ریزش مو است. حدوداً از ۱۸ ماه بعد از کاشت مو به روش FIT ، کسانی که تا کنون شما را ندیده‌اند، به هیچ وجه نمی‌توانند متوجه شوند که مو کاشته‌اید.

منبع :

https://ariamanclinic.com/hair-transplantation-fit-method

موضوع: بهترین روش کاشت مو,

نویسنده:

تاریخ: جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 19:06

نظرات(0)

تعداد بازديد : 63

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 6
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 4
آي پي ديروز : 2
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 64
بازدید سال : 738
بازدید کلی : 3,089
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.144.71.142
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : جمعه 14 اردیبهشت 1403

درباره ما

روش های کاشت مو زیاد هست در این بلاگ درباره بهترین و جدید ترین روش کاشت مو صحبت میکنیم و انواع روش ها را برررسی میکنیم

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد